Prejsť na obsah

Obyvateľ Komenského sa sťažuje na dopravnú značku, nástupný ostrovček, a chýbajúce parkovacie miesta

Všetky „novinky" boli zavedené predovšetkým z ohľadu na bezpečnosť a dostupnosť MHD pre ľudí

Sťažovateľ uviedol, že po modernizácii električkovej trate na Komenského ulici už nemôže parkovať svoje motorové vozidlo „pár metrov" od vchodu, ako tomu bolo pred modernizáciou trate v danom úseku. Nepáči sa mu ani vybudovanie nástupného ostrovčeka pre cestujúcich, novej električkovej zastávky Bocatiova, najmä však osadenie zvislého dopravného značenia Zákaz zastavenia. Tvrdí, že nová zastávka je zbytočná, a jej vybudovaním, ako i osadením spomínanej dopravnej značky, prišli obyvatelia Komenského ulice o asi 40 parkovacích miest.

Podľa vyjadrenia z referátu dopravy Magistrátu mesta Košice, pred modernizáciou električkovej trate nikdy neboli na Komenského ulici v úseku od Strojárenskej po ulicu Slovenskej jednoty vyznačené parkovacie miesta s pozdĺžnym státím. Motorové vozidlá tam vždy stáli priamo v jazdnom pruhu. 

„Podotýkame, že tento úsek Komenského (Strojárenská - Letná) sa nachádza v rezidentskej lokalite číslo 8, kde je možné státie vozidiel na vyznačených parkovacích miestach, takisto aj v priľahlých rezidentských lokalitách číslo 7 a 9."

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) dlhodobo eviduje podnety predovšetkým starších cestujúcich na predchádzajúce rozmiestnenie električkových zastávok na Komenského ulici.

„Sťažovalo im plnohodnotné využitie mestskej hromadnej dopravy," uvádza DPMK vo svojom stanovisku. „Ešte pred začiatkom rekonštrukcie električkovej trate na Komenského ulici preto dopravný podnik žiadal, aby projekt zaistil rovnomerné rozmiestnenie zastávok po celej dĺžke ulice, a tiež to, aby boli zastávky obojstranné. Súčasná podoba zrekonštruovanej električkovej trate na Komenského ulici plne spĺňa požiadavky dopravného podniku."

Súčasné rozmiestnenie nástupných ostrovčekov na Komenského ulici zvýši obslužnosť a bezpečnosť dopravy nielen pre obyvateľov Komenského, ale aj okolitých ulíc. 

Na margo zvislého dopravného značenia „Zákaz zastavenia" uviedol Krajský dopravný inšpektorát (KDI) Krajského riaditeľstva PZ v Košiciach, citujeme: „KDI sa pri posudzovaní projektu organizácie dopravy po rekonštrukcií električkových tratí zaoberalo aj otázkou parkovania v pravom jazdnom pruhu, pričom sme to nepovažovali za bezpečné, aj z dôvodu premiestnenia a navýšenia počtu električkových zastávok. S cieľom zlepšiť plynulosť cestnej premávky a zvýšiť prejazdnosť uvedenej komunikácie, bolo nevyhnutné zakázať zastavenie a státie v existujúcom plnohodnotnom jazdnom pruhu."