Deň mesta Košice

Dajte nám vedieť o problémoch v meste prostredníctvom mobilnej aplikácie


14.02.2014 Publikoval: Linda Šnajdárová

Pár mesiacov po tom, ako boli Košice vyhodnotené spoločnosťou Transparency International za jedno z najtranspartenjších miest na Slovensku, prichádzame s ďalším krokom smerom k otvorenej a efektívnej komunikácii s občanmi, tentoraz s využitím moderných technológií. Vďaka mobilnej aplikácii City Monitor sa Košičania budú môcť aktívne spolupodieľať na zlepšení života v našom meste.

Nová aplikácia, ktorú si môže občan stiahnuť do svojho mobilného telefónu, umožní upozorniť kompetentných zamestnancov magistrátu na havarijné stavy, poruchy, či iné udalosti, vyžadujúce si nápravu. Hlásenie občana, s podrobnou kategorizáciou problému, sa po zosynchronizovaní údajov dostane priamo k príslušným odborným oddeleniam a referátom, čím sa predíde zbytočným a často zdĺhavým administratívnym úkonom. Poskytuje presnú lokalizáciu nahlásenej poruchy, čo zabezpečí flexibilné reagovanie na vzniknutú situáciu. Aplikácia sa inštaluje z jednotlivých obchodov pre Android je to Google Play a pre iPhone je to App Store. V nich je potrebné vyhľadať aplikáciu City Monitor a nechať si ju nainštalovať na mobilné zariadenie. Pri spustení je nutné zadať základné informácie pre nastavenie systému a potom postupovať podľa pokynov na obrazovke.
Aplikácia City Monitor sa skladá z dvoch častí, mobilnej a webovej. Mobilná časť poskytuje občanovi možnosť nahlásenia poruchy a nežiaducich stavov priamo z mobilného telefónu, pričom môže priložiť aj fotodokumentáciu, komentár a zároveň sledovať stav zmien v procese riešenia.
Na druhej strane vďaka webovej časti bude samospráve transparentne komunikovať a spravovať prichádzajúce hlásenia, viesť evidenciu, kontrolovať postup prác pri likvidácii poruchových stavov i spätnú väzbu od občanov. „Máme záujem o dynamický rozvoj, zvyšujúci transparentnosť a kvalitu života, preto vítam všetky efektívne postupy, ktoré umožnia občanom spolupodieľať sa na chode nášho mesta a zároveň vylepšia našu vzájomnú komunikáciu. Práve moderné technológie sú dobrým prostriedkom pri napĺňaní toho cieľa," zhodnotil zavedenie novej mobilnej aplikácie primátor Richard Raši.

Dalšie informácie nájdete na http://citymonitor.sk/


Aktuality Zastávka pri kine Družba bude pre električky, linku MHD č. 18, a náhradnú dopravu v prípade výluk
16.01.2018
Po informácii zverejnenej minulý týždeň (11. 1. 2018) na webovej stránke mesta, že pri kine Družba bude zriadená združená električková zastávka sa začali Košičania pýtať prečo, keď tam nepremávajú žiadne autobusové linky mestskej hromadnej dopravy (MHD). ...
čítaj ďalej


Eurovia po celozávodnej dovolenke už opäť „zarezáva“ naplno, na všetkých úsekoch stavby MET
11.01.2018
Novinkou pre cestujúcu verejnosť na Triede SNP bude združená zastávka autobusov a električiek. Viceprimátor mesta Martin Petruško a riaditeľ košického magistrátu Pavol Lazúr sa dnes (11. 1. 2018) stretli so zástupcami spoločnosti Eurovia SK, ktorá modernizuje košické električkové trate, na prvom kontrolnom dni v tomto roku. ...
čítaj ďalej


Mesto Košice v roku 2017 pokračovalo vo zvyšovaní efektivity informovanosti a prístupnosti služieb
05.01.2018
Zamestnanci odborných referátov a oddelení Magistrátu mesta sú počas celého roka s občanmi v každodennom styku. Svedčí o tom aj činnosť Kancelárie prvého kontaktu, ktorú v roku 2017 navštívilo 115 301 občanov, čím sme dosiahli najvyššie číslo vybavených stránok za posledných 8 rokov....
čítaj ďalej


Košičania oslavovali príchod nového roka
03.01.2018
Posledný deň roka 2017 bol v Košiciach plný zábavy, bohatého programu a priateľských stretnutí. Oslavy Silvestra prebiehali nielen v súkromí a v podnikoch, ale aj na podujatiach v historickom centre, v rámci ktorého sa so starým rokom lúčilo spoločne niekoľko tisíc Košičanov. ...
čítaj ďalej



Mestské podniky