Prejsť na obsah

Mesto Košice zvyšuje efektivitu informovanosti a prístupnosť služieb

Zamestnanci odborných referátov a oddelení Magistrátu mesta sú počas celého roka s občanmi v každodennom styku. Svedčí o tom aj činnosť Kancelárie prvého kontaktu, ktorú v roku 2016 navštívilo 113 594 občanov, čím sme dosiahli najvyššie číslo vybavených stránok za posledných 8 rokov.

Tento druh kontaktu s občanmi samozrejme nie je jediný, ktorý samospráva obyvateľom ponúka. Hlavným informačným kanálom mesta je webový portál www.kosice.sk. Práve jeho prostredníctvom sme Košičanom priniesli množstvo aktualít aj užitočných informácii, neraz aj nad rámec zákona. Za obdobie 1.-31.12.2016 bolo napríklad zverejnených až 9 255 dokumentov, z toho: 1 330 objednávok, 2 428 zmlúv a 5 497 faktúr. Elektronickým, poštovým, ale aj osobným podaním využili občania takmer 280 krát možnosť získať informácie prostredníctvom žiadostí v zmysle Zákona o slobodnom prístupe k informáciám č.211/2000 Z. z. 

Na webovej stránke sme priniesli aj niektoré novinky, napríklad pravidelné videoreportáže z podujatí organizovaných mestom Košice, či príspevky približujúce činnosť odborných referátov, ale aj mestských podnikov. V sekcii „Aktuality" sa zverejnilo viac ako 250 článkov a v sekcii „Úradná tabuľa" bolo zverejnených 1 174 dokumentov. Pravidelné informácie boli zverejňované aj v množstve podsekcií webového sídla mesta.

Mesto Košice minulý rok spustilo do ostrej prevádzky portál elektronických služieb mesta Košice v rámci projektu „Elektronizácia služieb mesta Košice", v ktorom sprístupnilo vybraných 80 služieb určených občanom a podnikateľom, čo je dôležitý krok k tomu, aby mesto postupne umožnilo občanom a podnikateľom vybaviť akúkoľvek úradnú komunikáciu z pohodlia domova alebo kancelárie. Zavedené elektronické služby umožňujú občanom flexibilnejšie komunikovať so samosprávou a komfortne vybavovať úradné záležitosti. 

Online systém zvýšil kvalitu, efektivitu a prístupnosť služieb mesta a MČ pre verejnosť. Služby sú rozdelené do viacerých oblastí ako dane a poplatky, sociálne veci, životné prostredie, doprava a komunikácie, cestovný ruch, školstvo, slobodný prístup k informáciám, vrátane volieb a demokracie, či verejných financií. Služby sú prístupné cez bežný internetový prehliadač a časť aj vo forme mobilnej aplikácie E-služby Košice. Prístupovou bránou je moderný internetový portál s rýchlym a jednoduchým vyhľadávaním https://www.esluzbykosice.sk/. Služby sú dostupné aj na portáli slovensko.sk. Tento spôsob komunikácie využilo počas uplynulého roka 168 občanov.