Prejsť na obsah

Modernizácia električkových tratí napreduje aj napriek nepriaznivému počasiu

Viceprimátor mesta Martin Petruško dnes počas ďalšieho z pravidelných kontrolných dní preveril, ako pokračujú práce na modernizácii košických električkových tratí (MET). Zástupcovia zhotoviteľa diela (EUROVIA SK) ubezpečili M. Petruška, že napriek nepriaznivým klimatickým robia všetko čo sa v danej situácii, respektíve počasí, robiť dá.

Stavbári to nemajú vôbec ľahké, zem je totiž miestami zamrznutá do hĺbky tridsať, niekde dokonca až štyridsať centimetrov.

„Snažíme sa ako vieme," uviedol hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč. „Radi by sme urobili aj viac, treba si však uvedomiť, že i v takomto počasí musíme striktne dodržiavať všetky predpísané normy a technologické postupy." Podľa jeho slov, ako i ďalších zainteresovaných, momentálne robotníci kopú základy pre trakčné podpery, osadzujú stĺpy do základov, ktoré boli vybetónované ešte v novembri, respektíve, v decembri minulého roka.

Viceprimátora zaujímalo, či a ako postupujú práce aj v iných úsekoch stavby MET. Dozvedel sa, že napríklad na križovatke Moldavská už robia prípravné práce nutné na prekládku káblov vysokého napätia, a začali aj práce na výstavbe Meniarne „E" v areáli depa dopravného podniku. Pod mostom VSS (križovatka) sondujú podzemné siete z dôvodu výstavby tzv. štartovacích jám na pretlakoch pre kábelovod, ale aj v súvislosti s prekládkou inžinierskych sietí, potrebných k výstavbe nových autobusových zastávok.

„Aktualizovaný harmonogram prác, do ktorého boli zapracované aj pripomienky Mesta Košice, a poskytneme ho širokej košickej verejnosti i médiám, nie je nijako ohrozený," zdôraznil viceprimátor. „O všetkých okolnostiach ohľadom stavby MET, napríklad aj vrátane všetkých, i tých najmenších dopravných obmedzeniach, budeme informovať verejnosť pravidelne a včas."

Video si môžete pozrieť tu: https://www.youtube.com/watch?v=vHnfaWRLnDk



























































Prílohy