Prejsť na obsah

Riaditeľ maratónu B. Koniar: S Komenského ulicou sme spokojní, Eurovia i mesto odviedli dobrú prácu

Spokojnosť s tým ako spoločnosť Eurovia SK pripravila v rámci modernizácie košických električkových tratí (MET) Komenského ulicu na nedeľňajší Medzinárodný maratón mieru (MMM), netajil na dnešnom kontrolnom dni dlhoročný riaditeľ maratónu, Branislav Koniar. Spokojný s pripravenosťou tohto úseku maratónskej trate na pretek bol aj zástupca investora stavby MET (mesto Košice) viceprimátor Martin Petruško.

Organizátorov najstaršieho maratónu v Európe sa opýtal či je všetko urobené podľa ich predstáv, prípadne ako a kde by ešte mesto mohlo pomôcť, aby si najväčšiu športovú udalosť roka v meste mohli vychutnať komfortne nielen maratónci, ale samozrejme aj diváci. Našlo sa ešte zopár drobností, ktorých vyriešenie však M. Petruško spolu so zástupcami Eurovie promptne zabezpečili priamo na mieste.

„Máme dnes štvrtok pred maratónom, vyzerá to tak že je to tu všetko absolútne dokončené, už sa len zametá a riešia nejaké drobnosti. Takže určite, štart aj dobeh maratónu budú po skvelej komunikácii. Ďakujeme mestu i stavbárom že to stihli. Čo sa týka tohto konkrétneho úseku maratónskej trate, stavbári splnili všetky naše požiadavky, sme naozaj veľmi spokojní," pochvaľoval si B. Koniar.

Štefan Bálint, Riaditeľ košického závodu zhotoviteľa diela – stavby MET, reagoval aj na požiadavku viceprimátora M. Petruška ohľadom väčšej bezpečnosti bežcov, ale aj divákov. Pre Košičanov, ktorí prídu na Komenského ulicu povzbudzovať maratóncov, budú totiž slúžiť ako provizórne „tribúnky" aj nové nástupné ostrovčeky mestskej hromadnej dopravy.

„Ostrovčeky sú provizórne zasypané a vyrovnané, nielen pán viceprimátor, ale aj maratónsky výbor vzniesli požiadavku, označiť ostrovčeky zvislým dopravným značením. Kvôli bezpečnosti divákov i bežcov, aby pri preteku náhodou nedošlo medzi nimi k nejakej vzájomnej kolízii," zdôraznil Bálint.

Stavbári, ktorí tak isto ako aj vedenie mesta považujú zdarný priebeh maratónu po modernizovaných úsekoch električkových tratí za prioritu však opäť prízvukovali, že po skončení maratónskeho preteku budú ešte na Komenského ulici pracovať ďalej. V zmysle zmluvných termínov musia dokončiť nástupné ostrovčeky, čaká ich ťahanie trakčných vedení, revitalizácia zelene, ale predovšetkým absolvovanie všetkých predpísaných skúšok na zmodernizovanej trati, vrátane jej príslušenstva.

Kontrolný deň pokračoval na Triede SNP, kde sú práce, najmä na uzavretých koľajových prejazdoch križovatiek Triedy SNP so Šafárikovou triedou, respektíve Triedy SNP a Laboreckej ulice, v plnom prúde. O momentálnej situácii a plánoch na najbližšie obdobie informoval Š. Bálint.

„Ďalšiu križovatku, konkrétne Triedy SNP s Ipeľskou ulicou, môžeme čiastočne uzavrieť až po dokončení prechodu a obojsmernom sprejazdnení Popradskej ulice, ukončení prác na križovatke so Šafárikovou triedou a aspoň čiastočnom ukončení prác na križovatke s Laboreckou ulicou. Úsek medzi Ružínskou a Šafárikou by sme chceli urobiť veľmi rýchlo, vrátane drenáží a kábelovodov, aby sme tam už mohli položiť koľajnice. Predpokladáme, že by sme práce na všetkých spomínaných križovatkách , ak pôjde všetko tak ako má, a bude nám priať i počasie, mohli ukončiť maximálne za šesť až osem týždňov."