Prejsť na obsah

Križovatka „Ipeľská“ je prvoradá, kontrolný deň riešil zelené signály i vodiace pásy pre nevidiacich

Hlavnými témami dnešného (30. 11. 2017) kontrolného dňa na stavbe MET (modernizácia električkových tratí) bola predovšetkým križovatka „Ipeľská" pri „novej" nemocnici, ale aj vodiace pásy pre nevidiacich na priechodoch pre chodcov, či synchronizácia zelenej na semaforoch.

Za zhotoviteľa diela (Eurovia SK) informoval o postupe prác na „Ipeľskej" zástupcov investora (Mesto Košice) riaditeľ košického závodu Eurovie, Štefan Bálint.

„Koľajnice od amfiteátra po Popradskú ulicu sú položené, podbité a pozvárané. Na budúci týždeň chceme stabilizovať konštrukčné prvky trate, a v ďalšom týždni už aj dávať asfalt. Pripravený na koľajnice máme úsek od Popradskej po Ipeľskú, ďalšie úseky pripravujeme. Úsek od magistrátu po Šafárikovu triedu je pripravený na realizáciu konštrukčného zvršku. Máme veľkú snahu dať to na Ipeľskej čo najskôr celé dokopy, preto tam nasadíme ďalšie pracovné čaty, čím terajšie kapacity približne strojnásobíme. Križovatku musíme zvládnuť tak, aby najneskôr do konca roka mohla začať fungovať v takom režime, ako keď sme ju uzatvárali. To je naša absolútna priorita. Ipeľskú považujem z hľadiska prác za prvoradú, všetko ale záleží aj na tom, ako nám teraz bude priať počasie," uviedol Bálint.  

O tom ako veľmi je pre stavbárov počasie dôležité svedčí napríklad aj to, že v týchto dňoch musia nové električkové koľajnice nahrievať, aby ich mohli pozvárať.

Na základe požiadavky investora v snahe pomôcť motoristickej verejnosti na Triede SNP, bude Eurovia všade tam kde to len trochu bude možné, posúvať kovové oplotenia ohraničujúce stavbu čo najbližšie k modernizovanej trati. Aby sa tak dosiahlo aspoň čiastočné rozšírenie jazdných pruhov.

Zelené signály semaforov na Komenského ulici zosynchronizujú

Niektorí Košičania sa posťažovali, že na Komenského ulici, napríklad na priechode križovatky Komenského – Watsonova, nestíhajú prejsť z jednej strany na druhú, lebo je tam krátky „zelený" signál. Všetky križovatky v meste majú svoje signálne plány.

Zhotoviteľ diela ubezpečil investora, že po spustení električkovej dopravy na Komenského ulici (najneskôr do konca roka) budú nastavenia svetelných signálov ešte raz prehodnotené, a následne zosynchronizované. Okrem toho, semafory na priechodoch pre chodcov v meste sú nastavené tak, že ak vkročí chodec na priechod na zelenú, a oproti už zasvieti červená, môže bez obáv pokračovať v prechádzaní cez cestu, a bezpečne prejsť na druhú stranu.

Semafory pre motorové vozidlá (aj keď už na svetelnej signalizácii pre chodcov zasvietila červená) totiž nezasignalizujú oranžovú ani zelenú ešte hodnú chvíľu

Vodiace pásy pre nevidiacich sú podľa únie v absolútnom poriadku 

Pochybnosti a odmietavé reakcie sa objavili na sociálnych sieťach ohľadom umiestnenia varovných, signálnych a vodiacich pásov pre nevidiacich, ktoré stavbári v rámci MET urobili a robia na chodníkoch či nástupných ostrovčekoch. Podľa stanoviska Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska ( ÚNSS) sú stavebné riešenia, zamerané na prevenciu a odstraňovanie architektonických bariér, plne v súlade s projektovou dokumentáciou a platnou legislatívou. Projektová dokumentácia MET v Košiciach bola ešte v štádiu prípravy prekonzultovaná s ÚNSS. Zástupcovia únie priamo v teréne skontrolovali a aj potvrdili správnosť realizovaných riešení.