Prejsť na obsah

Košice oficiálne predstavili logo Európske mesto športu 2016

Mesto Košice počas slávnostného galavečera šiesteho ročníka vyhlásenia ankety Športová osobnosť Košíc predstavilo oficiálne logo súvisiace s kandidatúrou na Európske mesto športu (EMŠ) 2016. Lajtmotívom loga je bežiaci muž, vyjadrujúci tak hlavnú ideu projektu, aktivovať pohybom čo najpočetnejší okruh občanov mesta všetkých vekových kategórií. Štylizovaná bežiaca postava sa nachádza nad textom „Košice 2016", pod ním je doplnkový text „KANDIDÁT NA EURÓPSKE MESTO ŠPORTU", respektíve „EURÓPSKE MESTO ŠPORTU".

Logo bolo odbornou komisiou vybrané v pondelok 26. januára, po predchádzajúcom vyhlásení súťaže na predkladanie grafických návrhov, ktorej sa zúčastnili dvaja zo štyroch oslovených uchádzačov. Vedúcou komisie , ktorá pozostávala z odborných pracovníkov mesta a odbornej verejnosti, bola námestníčka primátora Renáta Lenártová. „Bežiaca postava je vo farbách, ktoré malo logo Európske hlavné mesto kultúry. Metropola východu už je mestom športu, ale ziskom tohto prestížneho titulu chce ukázať Európe celoročne športujúce Košice, pritiahnuť k športu, športovaniu a zdravému životnému štýlu čo najviac detí, mladých rodín a seniorov," uviedla viceprimátorka mesta Košice.

Farebnosť logotypu a zvolené písmo priamo nadväzujú na úspešný rok 2013, v ktorom Košice získali titul Európske hlavné mesto kultúry. Schválením nového loga sa súčasne aktivovala jeho účinnosť a použiteľnosť na všetkých dokumentoch, prezentačných materiáloch, či suveníroch vydaných k projektu.

Vedenie mesta ešte v závere roka 2014 oficiálne podalo prihlášku do Asociácie európskych miest športu (ACES Europe), ktorá existuje 12 rokov a je súčasťou politiky Európskej únie na poli športu. Titul Európske mesto športu nefunguje na dotačnom systéme, ako napríklad Európske hlavné mesto kultúry, ale samosprávy a záujmové organizácie ho môžu vhodne využiť pri propagácii a marketingu.

Prílohy