Podľa zhotoviteľa pokračujú práce v zmysle harmonogramu. Naplno prebiehajú ochrany a preložky inžinierskych sietí (plynovody, vodovodné potrubia, horúcovody, káble vysokého, nízkeho napätia a oznamovacích vedení) a výstavba káblovodu.
V rámci stavebných prác pokračuje rekonštrukcia budovy pre vodičov v priestore obratiska, meniarne K, na celej trase sa budujú základy pre nové trakčné podpery, realizujú sa koľajové spodky a v obratisku na Važeckej začali aj práce na koľajových zvrškoch. Prebieha zakladanie mosta ponad Myslavský potok, kde sa vŕtajú piloty a tež stavebné práce na moste ponad železničnú trať, vrátane súbežného chodníka.
Zhotoviteľ sa snaží či najmenej obmedziť motoristov
„Zhotoviteľ opätovne prisľúbil, že stavebné práce organizuje tak, aby dochádzalo k čo najmenším obmedzeniam v doprave a neznížovali sme komfort motorisov, ak to nie je nevyhnutné. Zároveň s ním pravidelne konzultujeme úpravy a doplnenia v rámci projektu,“ uviedol primátor Jaroslav Polaček.
Cestno-koľajové prejazdy v križovatkách Dneperská, Ladožská a Galaktická sa otvoria až keď v nich budú dokončené všetky stavebné práce a položené nové koľaje. Následne sa v rovnakom režime začne rekonštrukcia zvyšných prejazdov.
Mesto čakajú ďalšie investície do modernizácie dopravnej infraštruktúry
Investícia do modernizácie trate je jednou z viacerých, vďaka ktorým sa do dopravnej infraštruktúry a dopravy v meste nalejú v najbližšom období 100ky miliónov eur. „Táto modernizácia je jednou z mnohých investícii do dopravnej infraštruktúry, dopravného podniku a verejnej dopravy za stovky miliónov eur. V spolupráci s Ministerstvom dopravy SR aktívne riešime ďalšie eurofondy, máme rozpracované projekty na modernizáciu ďalších tratí - na Alejovej a Južnej triede,“ dodal primátor.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v úseku od mosta VSS po obratisko Važecká sa začali v polovici júla. Na starosti ich má konzorcium firiem pod vedením spoločnosti Eurovia SK spolu so spoločnosťami Elza – Elektromontážny závod Bratislava a GJW Praha, ktoré uspeli vo verejnom obstarávaní s ponukou vo výške 64 949 141 eur.
Rekonštrukcia je financovaná z eurofondov z Programu Slovensko 2021 – 2027, pričom maximálna výška nenávratného finančného príspevku z eurofondov môže dosiahnuť sumu 77 360 384 eur. Trať má byť verejnosti odovzdaná do konca letných prázdnin 2026.
Bližšie informácie o rekonštrukcii električkovej trate a ďalších investičných aktivitách v meste, je možné nájsť na webstránke https://modernizacie.kosice.sk/. Otázky a podnety môžu obyvatelia posielať e-mailom na podnety@kosice.sk.