Prejsť na obsah

Nové propagačné materiály o Slovensku v deviatich jazykoch finančne podporila EÚ

Nezisková organizácia Geoinfo Slovakia (ďalej Geoinfo) v spolupráci s Asociáciou informačných centier Slovenska (AICES) pripravila v rámci projektu Komplexná propagácia Slovenska z Grantovej schémy rozvoja cestovného ruchu pre neziskové organizácie a samosprávy vydanie propagačných materiálov o Slovensku v deviatich jazykových mutáciách: slovensky, anglicky, nemecky, poľsky, maďarsky, rusky, francúzsky, španielsky a taliansky. Turistické informačné centrá združené v AICES (medzi nimi aj Informačné centrum mesta Košice na Hlavnej ulici a v budove Autobusovej stanice) a ich návštevníci dostanú v októbri k dispozícii 9 komplexných propagačných materiálov o Slovensku, ktoré poskytnú svojim členom a partnerom po celom Slovensku na šírenie informácií o regiónoch Slovenska. Projekt bol spolufinancovaný z prostriedkov Európskej únie.

Projekt sledoval prípravu a vydanie pútavých propagačných materiálov, ktoré reprezentujú turistické krásy a zaujímavosti Slovenska. Vychádza z predpokladu, že Slovensko svojou krásou má čo ponúknuť predovšetkým zahraničným návštevníkom a z tohto dôvodu vychádza propagačný materiál v deviatich jazykoch. Cieľom projektu je i zvýšiť komplexnú profesionálnu propagáciu Slovenska z hľadiska cestovného ruchu a poukázať na zaujímavosti jeho jednotlivých regiónov.

Propagačné materiály formátu A5 sú plnofarebné a majú 48 strán. Okrem úvodných charakteristík polohy a prírody Slovenska, obyvateľstva a kultúrno-historických pamiatok sú ďalej prezentované regióny Slovenska s ich najzaujímavejšími sídlami a turistickými atrakciami. Texty sú doplnené o mapky jednotlivých regiónov a charakteristické obrázky ich stavebných pamiatok a prírodných scenérií. V závere nechýba ani predstavenie Slovenska z hľadiska letnej a zimnej dovolenky ako aj kontakty na všetky informačné centrá Slovenska združené v AICES.

Takto spracované propagačné materiály majú dlhšiu dobu životnosti, ktorá nekončí jednou sezónou v cestovnom ruchu, ale naopak sú svedectvom o turistických zaujímavostiach Slovenska a pozvánkou na návštevu na niekoľko rokov dopredu predovšetkým pre zahraničných návštevníkov. Okrem svedectva o zaujímavých miestach Slovenska projekt obsahuje i vzdelávaciu (pracovníci turistických informačných centier získajú množstvo cenných informácií o Slovensku), ekonomickú (propagácia regiónu v rámci celého Slovenska, zvýšenie počtu návštevníkov a záujemcov o služby cestovného ruchu v regióne) a sociálnu dimenziu (pestovanie hrdosti a úcty voči prostrediu a zvyšovanie kultúrneho povedomia obyvateľstva).