Prejsť na obsah

Od soboty (8.00 hod.) do nedele (15.00 hod.) nebudú jazdiť električky po Štúrovej a Kuzmányho

Dnes (12. 7. 2018) sa za účasti viceprimátora mesta Košice Martina Petruška, riaditeľa košického magistrátu Pavla Lazúra a zástupcov zhotoviteľa diela (Eurovia SK), uskutočnil ďalší z pravidelných kontrolných dní na stavbe modernizácie košických električkových tratí (MET). Jednou z najdôležitejších informácií pre Košičanov z kontrolného dňa je asi tá, že počas víkendu bude kvôli regulácii trakčného vedenia uzavretá pre električkovú dopravu od soboty (14. 7. 2018) 8.00 hod. do nedele (15. 7. 2018) do cca 15.00 hod., križovatka Žižkova – Kuzmányho – Štúrova, potrvá

Po Štúrovej a Kuzmányho budú jazdiť náhradné autobusy, košickú cestujúcu verejnosť bude o situácii a náhradných spojoch podrobne a včas informovať Dopravný podnik mesta Košice.

Zástupcov investora (Mesto Košice) stavbári informovali o tom, ako pokročili od posledného kontrolného dňa na posledných rozpracovaných úsekoch stavby - okružnej križovatke „Moldavská" a na úseku od križovatky až po Steel arénu, respektíve, po križovatku Štúrova – Kuzmányho – Žižkova.

„Od križovatky Žižkova po odbočku na Idanskú, respektíve Toryskú, máme kompletne urobené práce na koľajovom zvršku, ťahajú sa všetky vedenia, vrátane trakčných, máme urobené podkladové živicové vrstvy. Mimo projektu tam vďaka ústretovosti a po schválení Mestom Košice, pracujeme už aj na cestných komunikáciách. Do konca júla by sme chceli úsek od Žižkovej po odbočku na Toryskú sprejazdniť v plnom profile, teda v oboch smeroch pre osobnú motorovú aj mestskú hromadnú dopravu, nebudú tam už žiadne dopravné obmedzenia ako je tomu teraz," uviedol riaditeľ košického závodu Eurovie, Štefan Bálint.

Podľa jeho slov, predpokladajú, že úsek od Toryskej po Dunajskej budú mať takisto kompletne urobený do konca júla, prípadne začiatku augusta, ale dopravu tam nepustia preto, lebo autá by odtiaľ nemali kvôli stavebným prácam na okružnej križovatke ako pokračovať v jazde ďalej. Úsek bude pre motoristickú verejnosť aj MHD spustená do užívania až po dokončení prác na okružnej križovatke „Moldavská", čo by malo byť koncom augusta.

V tomto úseku, tak isto ako aj na Triede SNP či pri košických súdoch, chce mesto nad rámec projektu modernizácie tratí, nechať kompletne urobiť cestné komunikácie.

„Dohodli sme sa zo spoločnosťou Eurovia, z rozpočtu mesta sme teraz kompletne zrekonštruovali , respektíve ešte sa na tom na Terase ďalej robí, celý profil cesty na jednej i druhej strane. Tak isto v tom chceme pokračovať aj v úseku od križovatky „Moldavská" až po súdy, čiže aj tam urobíme cestu v celom jazdnom profile. A budeme hľadať a zvažovať na meste aj možnosti , aby sme tam mohli dať takto postupne do poriadku aj chodníky. Tak ako sme už vraveli, nielen preto, že na budúci rok budeme mať v meste majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, ale predovšetkým aby to dobre vyzeralo a ľudia boli spokojní. Takže chceme, aby to bolo naozaj kompletne urobené. Čo sa týka výmeny asfaltových povrchov cestných komunikácií na Triede SNP teraz, tam už Eurovia dokončuje druhú etapu prác v smere z Toryskej po Ipeľskú, predtým už urobili cestu od Ipeľskej po Toryskú. Nasledovať bude výmena asfaltu na cestách od „novej nemocnice po Amfiteáter, a v opačnom smere od Amfiteátra po „novú nemocnicu". Tieto práce nad rámec projektu stavby MET by mali byť ukončené už koncom júla," povedal M. Petruško.

Stavbárov požiadal aj o technické vysvetlenie ďalšej veci, ktorá zaujíma Košičanov. Konkrétne, pýtajú sa, prečo stavbári dajú na cesty nové asfaltové koberce, a nechávajú tam staré kanalizačné vpuste.

„Kedysi sme to robili tak, že sa podvíhali vpuste, a potom sa dal asfalt. Teraz sme ale zvolili takú alternatívu, že najprv dáme asfalt, vpusť nastavíme čo najpresnejšie do ideálnej výšky a zalejeme tak, aby bola vpusť v jednej rovine s povrchom vozovky. Túto alternatívu sme zvolili preto, aby to bolo celé urobené čo najpresnejšie," vysvetlil Š. Bálint.

Na záver kontrolného dňa, opäť poďakoval M. Petruško v súvislosti s modernizáciou električkových tratí nielen stavbárom za ich dobre odvádzanú prácu, ale aj všetkým Košičanom, motoristom či chodcom za ich trpezlivosť so stavbou, pochopenie, ohľaduplnosť a ústretovosť.