Prejsť na obsah

Šampionát suvenírov vedú švajčiarski fanúšikovia

Podľa marketingovej špecialistky spoločnosti Košice-Turizmus Lenky Zajacovej dostali propagačné materiály o majstrovstvách, ale aj o Košiciach 28. apríla, teda deň pred začiatkom šampionátu.
Absolútnym bestsellerom sa stala publikácia s programom osláv Dňa mesta Košice, už je vraj beznádejne rozchytaná. Takisto aj tzv. hokejové mapy - sprievodca po meste v slovenskom i anglickom jazyku.

"Do centra sme dostali 55-tisíc propagačných materiálov, doposiaľ sme ich rozdali zdarma viac ako polovicu," povedala nám včera Zajacová. "Najväčší záujem majú ľudia naozaj o tie hokejové mapy a brožúry o dňoch mesta. Fanúšikovia berú doslova všetko, lákajú ich aj pamätné zlaté, strieborné či bronzové medaily, alebo sady hokejových euromincí. Suverénne najviac nakupujú u nás a záujem o všetko vrátane výletov do okolia Košíc majú Švajčiari, za nimi nasledujú Kanaďania."

V návštevníckom centre a kanceláriách centrály pre rozvoj cestovného ruchu Košice-Turizmus funguje aj nonstop telefónna hokejová linka: +421 (0) 55 625 8888. Práve vďaka nej sa napríklad dostali na zápas Rakúsko - USA (30. apríla) v Košiciach rakúski fanúšikovia. Vlak IC z Bratislavy uviazol v stanici Svit kvôli dopravnej nehode. Jeden cestujúci zavolal na nonstop linku. Dobrovoľníci, ktorí ju obsluhujú, zabezpečili, aby fanúšikov informovali v anglickom a nemeckom jazyku o náhradnej kyvadlovej doprave do Popradu. Odtiaľ bol vypravený náhradný vlak do Košíc.

"Denne nám volajú na linku desiatky ľudí," dodala Anna Hein, kolegyňa L. Zajacovej. "Najviac ich zaujímali cestovné poriadky, zmeny v MHD, bezpečnostné opatrenia v Steel Aréne, kde môžu kúpiť lístky na hokej, aké služby a podujatia sú v meste, ubytovacie kapacity, uzávierky ciest. Chceli aj vlajky na autá, respektíve sa pýtali, či pustia do Steel Arény na hokej aj vozičkárov s barlami."

source: Korzár