Prejsť na obsah

Do dvoch najväčších rekonštrukcií dopravný podnik investoval 4 milióny eur

Najrozsiahlejšiu rekonštrukciu tohto roka realizoval Dopravný podnik mesta Košice počas letných prázdnin. Išlo o koľajovú križovatku Radnica Staré mesto, pričom celková investícia rekonštrukčných prác sa vyšplhala na 2,3 milióna eur. „Materiál, teda samotné koľajové teleso, sme zabezpečili ešte v uplynulom roku, financie na rekonštrukčné práce sme si museli požičať, ale vzhľadom k technickému stavu úseku to bolo už nevyhnutné," hovorí generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice, a. s. Michal Tkáč.
Prvé výkopové práce sa začali na úseku realizovať v pondelok 5. júla. Letné počasie rekonštrukcii skôr nahrávalo, takže harmonogram prác bol dodržaný a 23. augusta sa podľa pôvodných plánov mohlo začať s druhou etapou, teda s rekonštrukciou úseku na križovatke Moyzesova a Hviezdoslavova.
V utorok, 31. augusta sa uskutočnilo oficiálne odovzdanie zrekonštruovaného úseku za účasti riaditeľa Magistrátu mesta Košice Mareka Kolarčíka, jeho zástupcu Richarda Dlhého, generálneho riaditeľa DPMK, a. s. Michala Tkáča, predsedu predstavenstva DPMK, a. s. Igora Jutku, predsedu Dozornej rady DPMK, a. s. Jána Forgáča ako aj ďalších predstaviteľov Dopravného podniku mesta Košice a zástupcov MMK.

Od štvrtka, 2. septembra výprava v plnom rozsahu
S rozsiahlou rekonštrukciou súvisela aj výluka, predovšetkým električkovej dopravy ale aj niektorých ďalších liniek, čo so sebou prinieslo obmedzenia ako pre cestujúcich mestskou hromadnou dopravou tak pre motoristov. „Ďakujem všetkým Košičanom za trpezlivosť. Dopravný podnik zato odovzdal modernú a kvalitnú križovatku. Lepšie a bezpečnejšie sa cez ňu bude jazdiť nielen našim vodičom električiek, ale aj všetkým vodičom osobných motorových vozidiel," uviedol M. Tkáč.
Podľa riaditeľa Magistrátu mesta Košice Mareka Kolarčíka je dôležité, „že sa aj napriek hospodárskej kríze a zložitej finančnej situácii darí realizovať v meste každý rok modernizáciu koľajových tratí. Bezpečnosť dopravy je prvoradá a nemenej dôležité je, že rekonštruovaný úsek bude pohodlnejší aj pre obyvateľov danej lokality," uviedol. „Zároveň som rád, že to nie je prvá ani posledná rekonštrukcia v meste," dodal M. Kolarčík a pripomenul, že pred pár dňami sa začalo s výstavbou rýchlostnej cesty R4 Košice - Milhosť.
ROZSIAHLE INVESTÍCIE
Pred rokom Dopravný podnik mesta rekonštruoval viac než osemsto metrový úsek pod mostom VSS v smere na sídlisko Nad jazerom. „Minuloročná investičná akcia stále DPMK takmer 1,7 mil. eur. V oboch prípadoch sa pritom použili najmodernejšie technológie, takže predpokladáme, že úseky vydržia pri pravidelnej údržbe približne 30 rokov," konštatuje Peter Dečo, riaditeľ Úseku techniky a údržby DPMK. Moderné technológie by mali prispieť k nižšej hlučnosti, „použité antivibračné rohože zase znížia prenos vibrácií na okolité stavebné objekty, čo zároveň predĺži životnosť celého rekonštruovaného úseku," dodáva.
Do dvoch najväčších investičných akcií v priebehu 14 mesiacov investoval Dopravný podnik 4 milióny eur. V rokoch 2006 – 2010 to bolo viac ako 5,1 milióna eur. „Veľké investície sa rozbehli najmä v posledných dvoch rokoch. Táto rekonštrukcia ako aj minuloročná modernizácia úseku pri VSS sú takého rozsahu, ktoré sa v Košiciach v minulosti nerealizovali," skonštatoval pri dnešnom odovzdávaní úseku predseda predstavenstva DPMK, a.s. Igor Jutka. Najbližšiu rozsiahlejšiu rekonštrukciu plánuje podnik realizovať v prvej polovici roka 2011 v súvislosti s výstavbou obchodno - zábavného centra na Námestí osloboditeľov. „Rekonštrukcia koľajových tratí v úseku Námestie osloboditeľov – Senny trh by si mala vyžiadať asi 3,7 milióny eur," uzavrel Jutka.

Zdroj: DPMK,a.s.