Mesto Košice pomôže ľuďom bez internetu a mobilu s registráciou do Čakárne na očkovanie

Mesto Košice dnešným dňom spúšťa službu, ktorá pomôže ľuďom s registráciu na očkovanie proti ochoreniu COVID-19. Služba je učená najmä pre tých obyvateľov mesta, ktorí majú ťažkosti s registráciou v online formulári na špecializovaných webstránkach alebo nemajú pripojenie na internet.

Špeciálne vyškolení operátori Call centra mesta Košice na linke 055/64 19 100 budú k dispozícii každý deň vrátane víkendov medzi 8.00 a 14.00 hod. 

Primátor vníma povinnosť mesta pomôcť tým najzraniteľnejším

„Som hrdý na to, že opäť prichádzame s riešením, ktoré pomôže tým najzraniteľnejším. Chceme pomôcť každému zvládnuť proces registrácie, aj keď nemá doma počítač alebo internet. Vnímame ako svoju povinnosť postarať sa o každého obyvateľa mesta, ktorý sa z rôznych príčin nedokáže sám zaregistrovať do štátneho systému Čakárne na očkovanie, no má o to záujem. Záleží nám na tom, aby každý Košičan, ktorý má nárok na vakcínu, sa k nej čo najskôr aj dostal. Budeme radi, ak tí, ktorí túto našu službu využijú alebo si ju všimnú, o nej dajú vedieť aj ďalším ľuďom,“ hovorí košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý).

Záujemcovia o očkovanie, ktorí sa obrátia na Call centrum mesta Košice, by si mali vopred pripraviť osobné údaje potrebné na vyplnenie registračného formuláru. Na začiatku hovoru budú vyzvaní na poskytnutie súhlasu s ich spracovaním.

Operátori sa následne budú pýtať na meno a priezvisko prihlasovanej osoby, rodné číslo, názov zdravotnej poisťovne, adresu bydliska (ulicu, popisné číslo, PSČ) a kontaktné telefónne číslo alebo e-mailovú adresu. 

Ak niekto nemá internet ani mobil, môže uviesť kontakt na rodinu, susedov alebo známych

Ak senior alebo iná osoba nevlastní mobilný telefón alebo e-mail, môže uviesť aj telefónne číslo niektorého zo svojich rodinných príslušníkov a e-mail suseda alebo známeho, ktorému dôveruje. Po zaregistrovaní do Čakárne na očkovanie, bude každému automaticky pridelený termín. Mesto Košice dátum a miesto na očkovanie rovnako ako typ ponúknutej vakcíny nevie ovplyvniť.  

Zaregistrovaní záujemcovia o očkovanie budú mať dostatok času sa na to pripraviť. Prostredníctvom elektronického systému sa o svojom termíne dozvedia najneskôr dva dni vopred.

Mesto zároveň prostredníctvom vlastných sociálnych pracovníkov bude individuálne pomáhať aj záujemcom z marginalizovaných skupín ako aj sociálne a zdravotne odkázaným ľuďom, ktorí nevlastnia mobilný telefón a nedokážu tak z Čakárne na očkovanie prijať ani SMS o termíne očkovania.   

Upozorňujeme, že operátori Call centra mesta budú v súvislosti s registráciou na očkovanie poskytovať najmä technickú podporu. Ďalšie otázky ohľadom zdravotného stavu a odbornej pomoci poskytnú záujemcom ich obvodní lekári.

Informácie o možnostiach očkovania a aktuálnych obmedzeniach či nariadeniach nájdu Košičania aj na portáli korona.kosice.sk v sekcii “Očkovanie”. Takisto je možné využiť aj e-mailovú adresu pomoc@kosice.sk.