Prejsť na obsah

Na železničnej stanici pribudlo nové klientske centrum DPMK

Cestujúci v košickej MHD môžu oddnes využívať nové klientske centrum DPMK na prvom poschodí budovy Železničnej stanice v Košiciach. Poskytuje všetky štandardné služby ako je predaj a dobíjanie predplatných cestovných lístkov, predaj papierových cestovných lístkov, vybavovanie BČK, poradenstvo k cestovným poriadkom a riešenie reklamácii a podnetov cestujúcej verejnosti. Tá ho bude k dispozícii každý pracovný deň v týždni od 7.00 hod. do 18.00 hod.

Primátor: Chceli sme čo najviac vyjsť v ústrety cestujúcim

Zmeny vyplynuli podľa košického primátora Jaroslava Polačeka (nezávislý) z toho, že pôvodné priestory predajného miesta DPMK na Rooseveltovej 3 už nespĺňali súčasné normy a navyše išlo o pamiatkovo chránenú budovu. Aj táto investícia do nových priestorov klientskeho centra podľa neho prispeje k zlepšeniu komfortu cestujúcich v košickej MHD. 

„Od dnešného dňa si na železničnej stanici budú môcť obyvatelia vybaviť všetky náležitosti súvisiace s cestovaním, s cestovnými lístkami či preukazmi. Chceli sme vyjsť v ústrety čo najväčšiemu počtu cestujúcich. Nové moderné priestory sú bezbariérové a navrhnuté pre komfortnejšie, rýchlejšie a príjemnejšie vybavenie cestujúcej verejnosti. Aj toto je jednou z mnohých investícií do zlepšenia dopravy v Košiciach, ktoré už uskutočňujeme alebo s nimi začneme v blízkej dobe. Sme napríklad veľmi blízko k získaniu stavebných povolení na ďalšie modernizácie električkových tratí na Južnej triede a na Alejovej ulici dokopy za 150 miliónov eur,“ informoval.

Prevádzka na Roosveltovej bude fungovať do konca roka 

Nové klientske centrum postupne nahradí prevádzku na Roosveltovej, ktorá bude fungovať už len do konca roka. Na tejto adrese zostane ešte sídlo prepravnej kontroly a vymáhanie pohľadávok DPMK. Náklady na zriadenie nového centra na železničnej stanici dosiahli zhruba 20 000 eur, nájomné by malo predstavovať sumu 2000 eur mesačne.

"Otvorenie moderného centra na Železničnej stanici je súčasťou našej stratégie priblížiť služby k cestujúcim. Železničná stanica je kľúčový dopravný uzol a veríme, že tri nové foto pracoviská a rozšírené kapacity výrazne urýchlia okamžité vyhotovenie fotografií a expresné vybavenie Bezkontaktných čipových kariet (BČK) najmä pre nových študentov, dochádzajúcich, zamestnancov a návštevníkov mesta. V budúcom roku by sme chceli rozšíriť jeho prevádzku aj počas víkendov. Dovtedy ešte bude možné dobiť si BČK alebo kúpiť lístky na MHD aj pri jednom z okienok Zákazníckeho centra Železničnej spoločnosti Slovensko na prízemí,“ doplnil poverený generálny riaditeľ DPMK Roman Danko.